måndag 2 februari 2009

Sextiotalsörhängen eller?


Jag kan inte motstå saker som jag tycker är snygga! Örhängena ovan köpte jag i helgen i Göteborg. Jag tycker de är fruktansvärt formsköna, men inser att jag knappast kommer att använda dem själv, så mitt hopp står till min 18-åriga dotter! De är gjorda av bärnsten och silver.

Vi kom till Göteborg vid elvatiden på lördagförmiddag, så jag hade ungefär en tre-fyra timmar att plöja igenom antikaffärerna. Till stor nytta var antikguiden 2008 som jag fick med tidningen antikvärlden ifjol. Verkligen en praktisk liten katalog för sverigebesökaren. Det som jag tyckter är lite ledsamt är att antikhallarna inte är vad de kunde vara. Alltför många tomma affärslokaler...!

4 kommentarer:

ewa-christine sa...

Hej där i Göteborg, de är jättefina och visst är de från 60-talet tror jag. Hade något liknande och du vet kanske inte att jag bor 2,5 mil utanför Göteborg. Nästa gång skall jag tipsa dig om trevliga ställen om du mailar mig.
Ha det gott

Ruben sa...

Art Deco-känsla. Tycker du ska använda dem själv! Tror inte din dotter vågar hum hum ;-) /Ruben

Mimi sa...

Oj vet du hon vågar nog! De har faktiskt art decokänsla, därför fotade jag dem mot just den bakgrunden!

Anonym sa...

Nej, det är lite dåligt med affärer i antikhallarna i Göteborg. Det är lite synd.